Müşteri Hizmetleri
0850 533 32 32
GSM Destek
0212 672 90 15
E-mail Destek
info@mikrosis.com.tr
NVR/DVR
 
Mikorsis Bilgisayar
Cihaz neden Tam Ekran İzleme´yi açamıyor?

Cevap:

Tam Ekran İzleme bazı olaylar tarafından tetiklenebilir mT Örneğin, hareket algılamayı örnek olarak alın:

Lütfen aşağıdaki ayarları kontrol edin:

1) Menü> Yapılandırma> canlı görüntü> Genel> Olay çıkışı seçeneğine gidin, olay çıkışını seçin. Lütfen olay çıktısı ayarları menüsünün gerçek olay çıktısıyla aynı olduğunu onaylayın.

 

2) Menü> Kamera> Hareket Algılama> Hareket Algılamayı Etkinleştir seçeneğine gidin, algılama alanını ve hassasiyeti çizin. Tam Ekran İzleme´yi seçmek için Bağlantı İşlemi´ni tıklayın.

Etkinlik ipucu nasıl devre dışı bırakılır?

Cevap:

Etkinlik İpucu Etkinleştir özelliğini devre dışı bırakmak için Menü> Yapılandırma> Özel Durumlar´a gidin.

 

Firmware sürümünü bilmek nasıl?

Cevap:

Lütfen ana menü> Sistem yönetimi> Sistem Bilgisi bölümüne gidin, kullanıcı ürün yazılımı sürümünü bulacaktır.

 

DVR yeniden başlatıldıktan sonra neden canlı görüntü düzenini kaydetmiyor?

Cevap:

OSD´yi değiştiremezseniz, lütfen OSD´yi değiştirip değiştiremeyeceğini kontrol etmek için ONVIF test aracını kullanın, yoksa, daha fazla yardım için üreticiye başvurun.

Yerel GUI ile otomatik olarak bir sonraki ekrana nasıl geçilir?

Cevap:

1). Lütfen  Menü> Yapılandırma> Canlı Görünüm´e gidin . Kullanıcı Canlı İzleme Modunu  ve  Bekleme Süresini ayarlayabilir  . 

2). Ekranı sağ tıklayın ve Auto-switch´i başlat seçeneğini tıklayın  .

Desteklenmeyen akış tipi ile nasıl yapılır?

Cevap:

Genelde 3. kamerada gerçekleşir, lütfen kameranın kodlama türünü onaylayın . H.264, MJPEG olarak değiştirmeyi deneyin.

RTSP protokolü ile IP kamera nasıl eklenir?

Cevap:

Kamera RTSP protokolünü desteklemelidir.

  3. parti kamera için: kullanıcı URL’yi üreticiden almalıdır

  HIKVISION kamera için:

 rtsp: // IP: rtsp bağlantı noktası / ch1 / main / av_stream

Örnek:

rtsp: //192.168.0.1: 554 / ch1 / ana / av_stream   

 (ana akım olsun)

rtsp: //192.168.0.1: 554 / ch1 / sub / av_stream 

  (alt akışı al)

Bir monitöre bağlandığında bir kanal nasıl engellenir?

Cevap:

Git , Ana Menü> Yapılandırma> Canlı Görünüm> Görünüm set Video Çıkış portu Arabirimi . Ardından sağdaki kutuyu seçin (önizleme için kanalın yeri adına) ve kanal 1´i engellemek için A1 küçük dikdörtgeninin arkasındaki sarı renkli "X" işaretini tıklayın.

Canlı görüntü neden oynatma sırasında sesi duymuyor?

Temelde parametre yanlış olduğunda ortaya çıkar

Ana menü> Kayıt> Parametreler> Akış tipi seçeneğine gidin . lütfen Ses ve Video´yu seçin.

DVR yeniden başlatıldıktan sonra neden canlı görüntü düzenini kaydetmiyor?

lütfen Canlı Görünüm Modunu ayarlamak için ana menü> Yapılandırma> Canlı Görünüm´e gidin  .

 Kaydetmek için uygula´yı tıklayın .

Cihaz neden sadece dahili NVR´yi ekranda gösteriyor ve birkaç dakikada bir yeniden başlatılıyor?

Tüm HDD´leri cihazdan çıkarın ve tüm kameraların bağlantısını kesin.

Çalışıyorsa, HDD’yi veya kamerayı kontrol etmelisiniz. DVR´ın kendisi iyi durumda;

Çalışmazsa, DVR´nin gücünü kontrol etmeniz veya monitörü yüksek çözünürlükle değiştirmeniz gerektiği anlamına gelir;

Eğer kullanıcı yukarıdaki tüm adımları denerse ve hala boşa çıkarsa, lütfen onarım için satıcınıza başvurun.

4K ne anlama geliyor?

Cevap:

"4K çözünürlük" adı, yaklaşık 4.000 piksel yatay çözünürlüğe işaret eder. Çeşitli standartlarda geliştirilmiştir. DCI 4K çözünürlük standardı (4096 * 2160 piksel), film ve video prodüksiyon endüstrisi tarafından geniş çapta saygı görür. Ayrıca, 1080p´nin yatay ve dikey çözünürlüğünün iki katı olan UHDTV standardı (3840 * 2160 piksel) de popülerdir (aşağıdaki şekilde gösterildiği gibi)

TVL nedir?

Cevap:

Genel olarak konuşursak, TV´deki görüntü aynı zamanda TV çizgisi olarak da adlandırılan birçok yatay çizgiye bölünebilir. Yatay çizgilerin daha yüksek sayısı, bir kameranın daha fazla ayrıntı içeren görüntüler oluşturabileceği anlamına gelir.

Çözünürlük nedir?

Cevap:

Çözünürlük genellikle yatay ve dikey piksel sayısı ile ölçülür. Yatay nokta sayısı *, dikey piksel sayısı olarak ifade edilebilir. Sabit bir düzlemde daha yüksek çözünürlük daha iyi görüntü sağlayabilir.

ONVIF Nedir?

Cevap:

ONVIF, IP tabanlı fiziksel güvenlik ürünlerinin etkin bir şekilde birlikte çalışabilirliği için güvenlik endüstrisine açık arabirimler sağlamayı ve geliştirmeyi taahhüt eder.

H.264 + Nedir?

Cevap:

H.264 + teknolojisi, Hikvision tarafından geliştirilen bir tür akıllı algoritmadır. Bu, gözetim videosunun özelliklerine odaklanan ve H.264 / AVC´ye dayalı olarak optimize edilen olağanüstü bir kodlama teknolojisidir. H.264 +, sistem maliyetini düşürmek için gözetim videosunun bit hızını büyük ölçüde azaltır.

DVR / NVR Nedir?

Cevap:

DVR / NVR, merkezi depolama, yerel canlı görüntü, arama, oynatma ve diğer işlevlerin işlevini gerçekleştiren bir yönetim cihazıdır.

DVR ve NVR arasındaki temel fark, kodlamanın işlevidir. DVR bir kodlama ünitesidir, ancak NVR bu özelliğe sahip değildir.

Akış ve Bit Hızı nedir?

Cevap:

Video sıkıştırıldıktan sonra bir akış oluşturulur.

Bit hızı (bps): saniye başına bit akışının miktarı. 

Bit hızı tipi: Sabit Bit Hızı (CBR), Değişken Bit Hızı (VBR).

Akış tipi: video, ses, video ve ses karmaşık akışı.

Ana akış / Alt akış nedir?

Cevap:

Yüksek çözünürlük ve tam kare hızına sahip ana akış, ana izleme ve kayıt için kullanılabilir.

Daha düşük çözünürlüklü alt akış mobil izleme için kullanılabilir.

Bazı cihazlar daha esnek seçenekler sunan üçüncü akışı destekler.

PoE kablosu için maksimum mesafe nedir?

Cevap:

CAT5e kablosu kullanılması durumunda, 100m (333ft) iki PoE cihazı arasındaki maksimum mesafedir.

PoE gösterge ışıklarının anlamı nedir?

Cevap:

Genellikle bir gösterge ışığı kümesi, Ethernet arabirimiyle bir araya getirilen sarı bir ışık ve yeşil bir ışık içerir (aşağıdaki resme bakın).

 

 

Sarı ışık bağlantı durumu anlamına gelir. Cihaz bağlandığında yanacaktır.

Yeşil ışık, veri etkileşimi durumu anlamına gelir. Veriler girdiğinde veya çıktıktan sonra Işık göstergesi yanıp sönmeye başlar. Veri akışı büyüdükçe, daha sık yanıp söner.

 

Not: Bazı durumlarda yeşil ışık ve sarı ışık birlikte çalışabilir ve hepsi veri etkileşim durumunu gösterir.

 

Bazı ortak arayüzler neler olabilir?

Cevap:

arayüzey

Ad Soyad

Giriş

BNC

Süngü Somun Konnektörü

Koaksiyel kabloda kullanılan ve sinyal parazitini etkili bir şekilde engelleyebilecek konnektörlerden biri.

Kompozit analog sinyali (CVBS) iletmek için koaksiyel kablo kullanır. Karakteristik empedansı

75Ω.

RCA

Radyo Şirketi

Amerika

RCA, Amerika Radyo Şirketi tarafından icat edilmiştir ve standartlardan biri haline gelmiştir.

ses sinyallerinin ve video sinyallerinin arayüzleri. Analog video, analog ses için kullanılabilir

dijital ses ve renk bileşeni video iletimi. CVBS iletimi için kullanıldığında,

75Ω Karakteristik empedans ile koaksiyel kablo her zaman kabul edilmiştir. Ancak, BNC

Daha güvenilir olan arayüz, video gözetim projesinde daha sık kullanılmaktadır.

SDI

Standart veri arayüzü

HD-SDI ve SD-SDI içerir

HDMI

Yüksek Çözünürlüklü Multimedya

Arayüzü.

Ses ve Görüntü sinyallerinin her ikisi de DVI ile karşılaştırıldığında iletilebilir. İletim mesafesi ulaşabilir

15 metre.

VGA

Video Grafik Dizisi

VGA arayüzü her zaman 15 çekirdek D-SUB ile birlikte gelir. VGA´nın dezavantajı;

CRT gibi analog görüntüleme cihazı için önerilmiştir. Dijital görüntüleme cihazlarında kullanıldığında

LCD ve TFTP gibi, video sinyali, etkileyebilecek D / A ve A / D dönüşümü gerektirir.

görüntü kalitesi ve yanıtlama hızı

 

 

Çok noktaya yayın nasıl yapılandırılır?

Cevap:

Çok noktaya yayın, cihazın ağ üzerinden 128´den fazla bağlantı için canlı görünümü gerçekleştirmek üzere yapılandırılabilir. Çok noktaya yayın adresi, D Sınıfı IP aralığı 224.0.0.0 - 239.255.255.255’i kapsar. 239.252.0.0 ila 239.255.255.255 arasında değişen IP adresini kullanmanız önerilir.

 

Adımlar:

  1. Ağ Ayarları arayüzüne girin. Menü> Yapılandırma> Şebeke
  2. Diğer Ayarlar arayüzüne girmek için Diğer Ayarlar sekmesini seçin.
  3. Çok Noktaya Yayın IP´sini ayarlama, Ağ Video İzleme Yazılımına bir cihaz eklerken, çok noktaya yayın adresinin NVR´nin çok noktaya yayın IP´si ile aynı olması gerekir.
  4. Arayüzden kaydedip çıkmak için Uygula düğmesine tıklayın.

 

Not: Çok noktaya yayın işlevi, NVR´nin bağlı olduğu ağ anahtarı tarafından desteklenmelidir.

 

DVR / NVR´mız neden HDD´leri bulamıyor?

Cevap:

  1. Lütfen HDD´yi düzgün bir şekilde kurun, arayüz ile bir boşluk yok.
  2. Lütfen önerilen HDD´yi kurun, örn. Seagate, WD, TOSHIBA, SANSUNG, HITACHI (genellikle kapasite: 1T, 2T, 4T, 6T).

 

Not: HDD uyumlu listenin ayrıntılarını bulmak içinlütfen buraya tıklayın :

Erişim Kapasitesi Nedir?

Cevap:

Başka bir deyişle, erişim kapasitesi cihaz için maksimum gelen bant genişliği sınırlamasıdır. Örneğin, DS-9664NI-I8´in maksimum gelen bant genişliği 320Mbps´dir, gerçek toplam gelen bant genişliğinin (ana akım + alt buhar) 320 Mbps´den düşük veya ona eşit olması gerektiği anlamına gelir.

Sıfır Kanal nasıl yapılandırılır?

Cevap:

Bazen web tarayıcısından veya CMS (Müşteri Yönetim Sistemi) yazılımından gerçek zamanlı olarak birçok kanalı uzaktan görmeniz gerekir, bant genişliği gereksinimini azaltmak için kanal-sıfır kodlaması sizin için bir seçenek olarak desteklenir.

 

Adımlar:

  1. Canlı Görünüm Ayarları arayüzüne girin. Menü> Yapılandırma> Canlı Görünüm
  2. Kanal-Sıfır Kodlama sekmesini seçin.

  

 

  1. Kanal Sıfır Kodlamasını Etkinleştirdikten sonra onay kutusunu işaretleyin.
  2. Kare Hızını Yapılandır, Maks. Bit Hızı Modu ve Maks. Bit Hızı.

 

Kanal Sıfır kodlamasını ayarladıktan sonra, uzaktaki istemcide veya çoklu kanalların web tarayıcısında bir ekranda görüntüleyebilirsiniz.

IPC için NVR erişim kapasitesi nasıl ölçülür?

Cevap:

Gerçek erişim kapasitesi ≤ maksimum gelen bant genişliği

 

Gerçek erişim kanalı numarası ≤ maksimum gelen bant genişliği / (IP Kamera ana akışı + alt akış)

 

Örneğin DS-9664NI-I8´i alın, maksimum gelen kanal sayısı 64, maksimum gelen bant genişliği 320Mbps´dir.

 

IPC ana akışı 4Mbps ve alt akışı 1Mbps ise

320Mbps / 64 = 5Mbps = ana akış + alt akış, ana akış = 4Mbps ve alt akış = 1Mbps olması durumunda NVR´ye 64 kanal için erişilebilir.

IPC ana akışı 6Mbps ve alt akışı 2Mbps ise

320Mbps / (6Mbps + 2Mbps) = 40, yani ana akış = 6Mbps ve alt akış = 2Mbps olması durumunda NVR´ye sadece 40 kanal için erişilebilir.

IP Kameralar nasıl eklenir ve bağlanır?

Cevap:

Başlamadan önce, lütfen ağ bağlantısının geçerli ve doğru olduğundan emin olun.

  1. Cihazın yerel arayüzünde, canlı görüntü modunda boş bir pencere seçebilir ve IP kamera arayüzünü açmak için pencerenin ortasındaki ´artı´ simgesini tıklayabilirsiniz .
  2. Ayrıca, kamera yönetim arayüzüne girmek ve kamera listesinden kamera eklemek için Menü / Kamera / Kamera´yı tıklatabilirsiniz.

 

Daha fazla ayrıntı için lütfen ürünün kullanım kılavuzuna bakın .

Neden canlı görüntüde veya kayıttan yürütmede ses var?

Cevap:

  1. Web arayüzündeki kamera sesinin normal olup olmadığını kontrol edin.
  2. IPC ses girişini azaltın. Sesi azaltmak ve tekrar denemek için lütfen IE kontrol sayfasına gidin.
  3. Kablo bağlantısının doğru olduğundan ve ses ekipmanının NVR teknik standardına uygun olduğundan emin olun.

 

DVR / NVR´deki kamera adı nasıl değiştirilir?

Cevap:

  1. Yerel olarak DVR / NVR´ye giriş yapın, Menü / Kamera / OSD´ye gidin.
  2. Kamera açılır menüsünü kullanarak OSD yapılandırmasını değiştirmek için kamerayı seçin.
  3. ´Kamera adı´ alanına istediğiniz kamera adını girin.
  4. Uygula düğmesini tıklayın.

 

Kanal adlarını değiştirirsek, ´bu işlevi desteklemediğini´ gösterir.

Cevap:

ONVIF protokolü ile üçüncü taraf bir kamera NVR´a bağlandığında, kanal adlarını değiştirirsek, ´bu işlevi desteklemediğini´ gösterir.

Muhtemel sebep, kamera tarafından desteklenen ONVIF protokolü OSD konfigürasyonunu desteklemeyen eskidir.

Not: Yalnızca ONVIF v2.4 veya üzeri (NVR ve IPC dahil) OSD yapılandırmasını destekleyebilir.

 

Bir HIKVISION IPC´yi üçüncü taraf bir NVR´ye bağlamak mümkün müdür? Veya üçüncü taraf IPC´ye HIKVISION NVR?

Cevap:

Evet mümkün. Tüm Hikvision NVR´leri ve kameraları ONVIF protokolüyle kendinden uyumludur, bu nedenle ONVIF protokolünü destekleyen üçüncü taraf cihazlar için erişilebilir.

Yerel GUI´de tek kanal üzerinden çalma gecikmesi yaşıyorsak ne yapmalıyız?

Cevap:

Oynatma gecikmesi, genellikle ağ paket kaybı veya yetersiz sabit disk performansı nedeniyle oluşur.

 

    

Aşama 1:

Lütfen kanalın canlı görüntülerken tek kanaldan geçip geçmediğini kontrol edin.

A real Kanal gerçek zamanlı önizlemede geciktiğinde, tam olmayan kare hızı veya ağ koşulundan kaynaklanabilir. Lütfen kare hızını ve ağ durumunu kontrol edin.

B channel Kanalın gerçek zamanlı önizlemesinde sorun olmazsa, oynatma gecikmesi yetersiz sabit disk performansından kaynaklanıyor olabilir. Lütfen üçüncü adıma göre test edin.

 

Adım 2:

Gerçek zamanlı önizleme gecikmesinin analizi aşağıdaki gibi listelenmiştir:

A 、 Lütfen IPC´nin ana akış kare hızının tam kare hızı olarak ayarlandığından emin olun.

B 、 Lütfen ağ paketi kaybı sorunu olup olmadığını veya VLC önizlemesine bağlı olarak VLC önizleme gecikmesi olup olmadığını kontrol edin. Hem ağ paketi kaybı hem de VLC önizleme gecikmesi varsa, lütfen ağınızı test edin.

 

Aşama 3:

Kanalın gerçek zamanlı önizlemesi sorun yaratmaz , çalma gecikmesinin analizi aşağıdaki şekilde listelenmiştir:

A 、 Bu tür bir durumun yetersiz sabit disk performansından kaynaklanması muhtemeldir.

Sabit disk okuma / yazma ile ilgili işlemler, oynatma arayüzü ve kayıt bilgileri vb. Gibi gecikmeli görünecektir.

B 、 Video, NVR´dan indirilen PC´de iyi çalışıyor.

C NV NVR birçok disk yüklüyse, lütfen farklı zaman dilimlerinde video dosyalarını oynatmaya çalışın. Zaman aralığı mümkün olduğunca uzun olmalıdır. Ve lütfen oynatma dosyalarının ve oynatma gecikme dosyalarının aynı diskte olmadığından emin olun. Farklı disklerdeki oynatma dosyaları genellikle gecikmez.

Yukarıdaki üç A 、 B 、 C noktasını karşılıyorsa, ilgili sabit diski çıkarabilir ve yeni bir sabit diskle değiştirebiliriz.

 

4. Adım:

Lütfen model sürümleri ve NVR ve IPC´nin özel sayı açıklaması gibi tüm gerekli bilgileri teknik desteğe verin .

Çok kanallı oynatırken gecikme yaşarsak ne yapmalıyız?

Cevap:

Çok kanallı çalma, genellikle cihazın kod çözme performansından kaynaklanır.

Adım 1´in açıklaması: Lütfen aynı anda kaç kanalın oynatıldığını gecikmeli olarak kontrol edin.

Adım 2´nin açıklaması: Lütfen modellerin sürümleri ve NVR ile IPC´nin özel konu açıklaması gibi tüm gerekli bilgileri teknik desteğe verin .

Yerel canlı görünümde gecikmeler

Cevap:

Sıkıntı prosedürü:

 

Adımlar:

  1. Canlı görüntü akışının tam kare hızında olup olmadığını kontrol etmek için lütfen Kayıt / Parametreler / Kayıt bölümüne gidin.
  2. Ağ koşullarını kontrol et. Muhtemel sebepler ağ tıkanıklığı ve paket kaybıdır. Ağ tıkanıklığı olup olmadığını kontrol etmek için ´Ping´ komutunu kullanabiliriz. Ayrıca, genellikle paket kaybından kaynaklanan kayıtta gecikmeler olup olmadığını kontrol edebiliriz.
  3. Sorunun IPC´den kaynaklanıp kaynaklanmadığını kontrol edin. IPC canlı görüntüsünü IE tarayıcısında kontrol edebiliriz, aynı sorun varsa, lütfen IPC sorununa bakın.
DVR / NVR neden çalıyor?

 Cevap:

DVR / NVR yerel arayüzünde, Menü / Sistem konfigürasyonu / İstisna bölümüne gidin. İstisna türü listesini gözden geçirin. Her istisna türünü seçin ve bu istisna için işaretliyse AUDIBLE WARNING seçeneğinin işaretini kaldırın. Birim biplemeyi durdurursa, seçilen geçerli istisna bip sesinin nedenidir.

 

DVR / NVR sinyal sesiyle ilgili genel sorunlar şunlardır: 
HDD formatlanmamış veya hata durumunda, IP adresi çakışıyor, Kayıt / Yakalama hatası, Ağ bağlantısı kesildi…